Nedrakningen en vecka kvar :)

Igar pratade jag med tysken en timme i telefon. Han ar pa vag korandes med sin van upp till Cairns. Ska bli kul med sallskap, traffade han i Sydney och vi har inte setts sen han akte till Melbourne i Mars. Hans engelska ar valdigt bra for att vara tysk.
Anyhow, idag meddelade jag chefen (Debbie) att jag ska checka ut om en vecka och pa vart staffmeeting fragade alla avundsjukt nar mamma kommer och vilket hotell vi ska bo pa. Det verkar vara ovanligt att paron kommer pa besok och jag ar larvigt mallig over det hela! :)

Jag fick aven schemat for denna veckan idag, har alla housekeeping passen 10-1 hela veckan, det kommer bli tufft, men mest trist ar det for man missar bra soltimmar! Idag har det varit soligt hela dagen, men ganska blasigt tyvarr. Far passa pa att pressa nu innan jag aker ner till kalla och regniga Sydney den 12 juni.
Jag handlade massvis pa rustys igar: jordgubbar, radisor, krasse, banan, apple, mandarin, apelsin, vindruvor m.m Nu ar min kylbag i kylen alldeles fullproppad. Min upplevelse med amerikanskans vag (som visar i pounds fruuuktansvart) har gjort att det mesta jag ater for tillfallet ar superdupernyttigt. Om hennes vag stammer har jag gatt upp sju hemska kilo sen jag lamnade Sverige. Det ar det javla vita brodet med jordnotssmors fel! Och all pommes de serverar till ALLT. Darfor har jag proppat mitt skafferi fullt med nyttigt gront te och notter. (Fast det sket jag naturligtvis i pa min fodelsedag) Jag vill inte komma hem och se ut som en heffaklump! Sadesa...
Tankte beratta lite om australien som jag snappat hittintills trots att jag bor pa hostel bland massa europeer.
De sager inte thanks utan cheers eller ta. De sager no worries till allt.
Brekky ar frukost, Barby ar barbeque, esky ar kyl. De sager inte goodbye utan see you later.
De ar livradda for fett och pa alla matvaror ser man 97%, 98% fatfree. Tillochmed pa sant man sjalv vet ar fritt fran fett. Skim milk ar populart att dricka, det ar typ som lattmjolk. Dom ar tokiga i allt med barbequesmak och alskar sina macademianuts.
Vegemite ar ett populart palagg som ar jast som blivit over efter oljasning, det luktar och smakar fruktansvart.
Timtam heter den populaste kaksorten och den finns i alla sorter. Vit choklad, mork choklad o.s.v
Aboriginer finns det manga av har i Cairns och de ar kolsvarta och har samtliga, har jag upptackt, jattesmala vader. Deras ben i ansikten paminner lite om manniskotypen som var innan manniskor, var det neandertalare? Det kanske later lite rasistiskt, men de har verkligen ett jattespeciellt utseende. Det fanns inte alls manga i Sydney och de jag sag var valdigt ljushyade. Tyvarr verkar de ma daligt och manga ar alkoholister och skriker pa gatorna har. Tragiskt, de har inte hunnit vanja sig vid storstadslivet antagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0