Ljuset i tunneln

Jag fick svar pa mitt mail fran Eva pa STA travel nu och det kostar 350 kr att boka om min biljett och 28 kr/dag for att forlanga min reseforsakring. Det ar bra nyheter, eftersom jag trodde det var narmare 1000 kr att boka om.

Jag laser en jattebra bok som jag hittade pa hostlet Almost French heter den, handlar om en australiensisk tjej som flyttar till en fransk kille i Paris som hon traffat nar hon backapacka i Europa. Hon beskriver sa klockrent hur jag kanner angande fortsatta resa/aka hem:
"Because once you go all the way back, you're there to stay, goes the logic. Oh sure, you'll travel and go abroad again but future trips will not stretch towards infinity like this one, they won't contain so many possibilites. Heading home is the fullstop marking the end of adventure; the beginning of a responsible life."
Jag fick lara upp en ny fransk tjej hur man gor housekeepingrundan idag, hon som formodligen ska ta over nar jag lamnar. Hon forstod nastan ingenting av vad jag sa sa det blev mycket pekande, ah fransman och deras vardelosa engelska!
Tysken fragade mig om jag inte vill hanga aka men han i vanen norrut om Cairns innan mamma kommer. Jag vill, men samtidigt har jag blivit bortskamd och gillar att ha ett badrum och kok nara till hands. Samtidigt hade det varit ett aventyr och det var ett tag sen jag hade det nu...Jag ar redan ledig fredag och sondag, det ar bara lordag som de maste hitta en ersattare till mitt pass om jag checkar ut tidigare.
Jag har aven blivit en javel pa att laga mat, vareviga dag nar alla ater sina mackor med sylt och jordnotssmor / nudlar med tonfisk / pasta med tomatsas far jag komplimanger for mina gourmetmaltider. Idag gjorde jag en stirfry (ingen aning vad det ar pa svenska, det ar nar man steker gronsaker i stekpanna med lock) med broccoli, paprika, zuccini med basa fiskfile och krasse, radisor, gurka och tomat. NOMNOM! Mat ar alltsa det jag lagger mina pengar pa, sa javla vart det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0